Saturday, March 26, 2011

Earth Hour

Assalamualaikum

Hai. Sekarang aku sedang menikmati keindahan malam, angin yang sepoi-sepoi bahasa dan segelas air lemon suam. Dan lebih istimewa, hari ini seluruh dunia menyambut Bumi Sejam atau Earth Hour. hoho

Masa dekat maktab, masing-masing akan tutup lampu bilik dan koridor, kemudian kami bertandang ke bilik rakan-rakan untuk berbual atau ada yang akan ke Kafe mami untuk candle light dinner. Best gile T_T. Tahun ini dan tahun sudah aku di Sydney dan yep, mana-mana pun lebih kurang sama jer.hehe.. 

Walaupun sambutan ini tiada dalam budaya masyarakat Melayu, sambutan ini tidak memudaratkan malah membantu bumi untuk 'sejuk' sebentar. Just imagine how many amount of electricity and heat can you save during this one hour :) So, jom lah tutup lampu dan alatan elektrik anda untuk sebentar, tapi kalau yang tengah winter jangan la tutup heater nanti beku -____-' 

Bingung tak tahu nak buat apa kejap lagi? The Globe and Mail site suggests 60 things that you can do during Earth Hour. It's here :)

Me, I just lean on my chair, drink a cup of warm lemon drink and look at the sky :) (wahaha aku bunyi orang dewasa sangattt xD) 

Bye!

2 comments:

  1. The list is so cool :~)) Too bad I tak baca habis lagi tadi, cacing kacau. Haih.

    ReplyDelete