Thursday, March 24, 2011

Tiada jalan singkat

Assalamualaikum

Sebagai pengejar gosip terhangat, isu paling semasa sudah semetinya mengenai cubaan pelajar membunuh diri. Pelajarkah? Namun menurut sumber yang boleh dipercayai, (click sini) dia dikatakan pelajar lepasan SPM yang kuchiwa dengan result dia yang baru keluar itew. 



Walau siapa pun dia, tindakan mengemo seperti ini adalah SALAH. Cukup salah. Semoga ambil iktibar kepada sesiapa pun termasuklah yang kecewa dengan keputusan SPM mereka. Sayang, hidup kamu baru setahun jagung, dan dunia yang kamu lihat masih kecil. Siapa tahu hidup kamu lebih baik bila kamu melangkah ke fasa baru?  

Jika niat membunuh diri ada dalam diri kamu2, ingat dekat orang yang lahirkan kamu, yang cari rezeki untuk suapkan makanan ke mulut kamu, yang tak izinkan satu nyamuk pun singgah ke kulit kamu. Memang la ibu bapa pasti kecewa kalau korang tak berjaya, tapi tu bukan tanda mereka tak sayang kamu lagi. Ibu bapa pun sila ambil iktibar. Jangan la buat anak2 anda emosional dan buat anak tertekan gilo2 k. -____- 

Bye.

4 comments:

  1. InsyaAllah saya tidak akan bunuh diri... Amin :~)

    ReplyDelete
  2. klu rase2 emo tuh..bawak2 la solat, mek wuduk pun jad..pastuh..tgok movie2 yg klaka!
    ni cara ak la..org len xtaw..huhu..

    ReplyDelete
  3. alahai perlukah bunuh diri.. umur br 17tahun.. rugi.. byk sgt dlm life tak sempat explorer. tapi kengkadang pressure keliling.. parents, family esp kan?

    ReplyDelete
  4. aza..bagus3..jangan ada niat pun.

    aku punye ubat kesedihan, RUNNING MAN!! hehe

    Mrs Fazlee..mungkin tekanan melampau kot...dah la umur tengah rebellious..betul tu..mungkin tekanan family and kawan2 :(

    ReplyDelete