Sunday, January 2, 2011

My 2010

Macam mane dengan 2010 korang? Mesti best, sebab aku tengok masing2 dok berlumba-lumba cerita benda2 best and interesting korang.


Sebab nak mengenang pencapaian sepanjang setahun, maka entry ini di buat dengan hati yang keluh kesah dan gundah gulana.


First of all, 2010 was not a good year for me. Maka entry kali ini didatangkan dengan list yang dipenuhi dengan kesesalan dan kesedihan

  1. Asyik tidur and kurang produktif
  2. Akademik tak berapa memuaskan walaupun Alhamdulillah tak ada yang fail
  3. Tahun ni dengar ramai yang kehilangan yang tersayang.. Walaupun tak kenal sangat tapi kesedihan dan rasa takziah sangat menebal untuk mereka.
  4. Ada problem dengan rumah tapi Alhamdulilah baik sudah.
  5. Problem dengan financial. Bila dapat kerja part time, pergi sekali then they didn't give me a second call :'( tak memuaskan mungkin. Mintak maaf majikan.. 
  6. Kesihatan tak berapa baik. Sampai sekarang masih menunggu masa untuk sihat walafiat.... 
  7. Kemurungan...emosi sentiasa tak menentu. Menjauhkan diri dari orang sebab hilang rasa percaya dekat orang lain untuk sementara waktu. 
  8. Kena bayar 600++ for making false fire alarm. Eh abang bomba ni... memang la terbakar, but then by the time korang sampai api dah takde dah sebab kitorang ni kelam kabut la padam..takke tu common sense yang paling bagus manusia mampu buat?  pastu ko accuse kitorang wat false fire alarm. takpe2... nasib baik share dengan Farhad..so, 300++ seorang. Still, that was a huge amount of money for us student.
  9. The latest apartment I lived was hell. Ade 3 orang manusia dari satu bangsa sangat la kurang ajar. Tak flush and bila berak cicir sokmo. Tukang bersih? Kami Malaysian yang baik hati inilah.Tapi aku dah jadi tak berapa baik bila aku brag pasal keburukan diorang. Sorry, tapi korang(3 orang terbabit) memang too much ar wa taboley tahan.  
  10. Bila aku tak sihat and aku stress, aku makan = weight gain. :/ 
  11. Kehomesickan melampau tapi tak pernah berani bagitau sesape sebab nnt orang accuse kate aku childish. whatever sekarang aku down giler aku nak balik rumah nangis bawah tiak mak aku. 
  12. Latest, aku baru hilang purse aku. Aku ade less than 150 dalam bank and aku kena buat bank card, student card, ic baru sume. aku balik Malaysia nnt yillek wang tade so aku tak mampu nak belanja korang pegi makan cream puff ke ape ke.. minta maaf ya.. :(
YES, THIS WAS MY 2010. 

however, aku akui hidup tak selalunya indah cume yang tak indah tu banyak sangat dekat 2010. So aku berharap 2011 mampu beri sinar yang terang untuk aku and lagi dua minggu aku balik jumpe family aku! Dikala camni, family je pengubat hati aku. so bye u olls. 

p/s : I am happy for your achievement and stuffs, and please stay happy You never know when your life are going to turn upside down like me. Sorry entry emo, wallet hilang so I am at my lowest point right now. :,(

p/s2 : Walaupun tahun ni banyak sedih tapi aku akui ada banyak jugak benda yang menggembirakan :)
Thank you untuk semua yang banyak memberi kegembiraan dan kesenangan untuk diri ni, Allah je mampu membalas jasa korang sebab korang baik sangat2... untuk Followers yang baik hati... walaupun angka korang tak dianggap banyak oleh orang lain, tapi cukup banyak untuk aku yg biasa and cerita benda yg biasa...terima kasih banyak2!! sayang korang lah! Alhamdulillah  aku rase aku masih boleh bersyukur and bertabah hati. Semoga hati aku makin kuat. InsyaAllah.. 

Add caption
Ni gambar gumbira bersama kak Wani Ardy and Aza masa pegi DFO and IKEA. Picture courtesy of farhad's blog. :D 

3 comments:

  1. bila Allah sayang hamba-Nya, Dia akan turunkan ujian kepada mereka. Sesungguhnya Allah menguji hambanya yang dyakini layak untuk menghadapi ujian.. yang paling penting jangan pernah berhenti daripada berharap dan berdoa kepada-Nya:)

    ReplyDelete
  2. tq farhad.. itulah. semoga kita jadi hamba yang lebih taat kepadaNya... hoh syahdu ttbe :(

    ReplyDelete