Thursday, January 20, 2011

Baby You're a F.I.R.E.W.O.R.K

Assalamualaikum..
kalau dalam tandas jangan jawab... motip kau online dalam tandas kan..

Harini entry jeruk pasal sambutan New Year Eve di Sydney.... Saja nak konsi pengalaman baru ..hehe... Firework di Sydney adalah antara tempat yang marvelous untuk korang celebrate New Year Eve bagi yang berkemampuan atau berkesempatan berada di bumi Sydney.

I am one of the few who were able to watch firework in Sydney. Masa tu,kawan-kawan aku yang masih ada dekat Sydney decide untuk pergi picnic and gerak awal-awal sebab takut ramai orang. Diorang dah pergi cop tempat baik punye seawal 8.00 pagi lagi! Kau dah bangun ke belom? hahah.

Kenape kena gerak awal? Kalau korang nak tau, orang dah mula cop tempat sehari sebelum  tu lagi tau tak! So kalau korang sampai pukul 12 ke atas, harap maaf la sebab port port cantik cantik macam aku (apehal?) dah kena kebas. Alhamdulillah masa diorang sampai diorang dapat spot yang boleh nampak Harbour Bridge and Sydney Opera House. Yeayyyyy
Harbour Bridge yg Meleps
 
So firework dekat sini ada dua kali. Pertama pada pukul 9.00p.m and lagi satu masa midnight la kan. Firework pukul 9 tu bertujuan untuk bagi kanak-kanak tengok sebab budak budak macam kite kan selalu tido awal and waktu tidur most Australian bermula 9-10 malam and diorang bangun awal pagi. Kita? Pukul 12 tengahari nanti pun tengah terbongkang lagi kan.. hihi...So bagus la Sydney ni sebab diorang consider budak2 jugak kan. huhu

So ini link ke video fireworks di Sydney. Cool la jugak sebab diorang buat liputan dari heli bagai. 



So verdict aku untuk New Year Eve Sydney
  1. Sebab aku tak pernah celebrate pun kat Malaysia so aku rase seronok ah
  2. Rasa sekejap sangat sebab fireworks tu ade la dalam 14-15 minit aje. Tapi tetap breathtaking tau.
  3. Tak tahu rupenya main tempat fireworks tu timbul adalah dari Harbour Bridge. Sydney Opera House tu duduk tercengang je kat situ.. So, pada aku, tengok dari tempat tinggi or bukit lagi sesuai la daripada duduk dekat sebab kau leh nampak keseluruhan fireworks tu
  4. Penat tunggu lama lama... aku rase kau datang dekat2 pukul 12 pun okey je sebenarnya..tapi sebab kami student yang tak berkenderaan maka kenalah gerak awal dgn kenderaan awam :)
  5. Kena ada radio so kau leh tune fm yg dia suruh kau on so kau leh ar feeling2 firework tu sambil dengar lagu Usher ke, Lady Gagah ke.. -__-'
So, inilah dia pengalaman baru aku yang best and sorryy entry dah lapuk, I sibuk lah packing nak balik Malaysia (alasan baik punye)

So kalau korang sempat tengok la videos tu.....huhu. Jom la berkongsi rase teruja dengan aku.hoh3

Bye!

2 comments:

  1. untonglahhh.. hehe.

    Ada tag kamoo~ cekidout ma blog.

    http://bighagenjo.blogspot.com/2011/01/ga-kasperskye-dari-fariszazcom.html

    ReplyDelete
  2. hhehehehe. cool lah. nnt aku buat ^____^

    ReplyDelete