Sunday, January 30, 2011

Masa cuti korang buat ape?

Assalamualaikum..

Harini aku teman mak aku pegi ... demmmm aku tak tau ape name event tu!

Tapi dia macam expo la. Macam tadi, ada Felcra, Giat MARA, Belia, Kemas, memacam lagi lah. Mak aku under W.I Pilah. W.I tu stands for Women Institute...sesuka hati aku jer kan. hahahaha. Tapi untuk wanita2 lah. Pastu dia kena bertugas dekat gerai kraftangan. Tugas mak aku adalah menjadi cikgu smocking! 
Bukan smoking macam ni ha. Gilo apo hisap rokok. Hisap la benda lain! :p 


Smocking tu jahitan hiasan pada dress yang selalu ade dekat baju budak2. 
Macam ni ha :D comel kan.


 OTW g sane. Muka malas senyum. hahaha (Pakai baju kurung sebab pastu ada kenduri akikah dekat rumah sedare :D)

Dengan emak sayanggggg kuu :D 

So, sebenarnye nak gebang dekat korang. Sebelah tempat mak aku mengajar tadi ada gerai orang buat kelas rotan. Pastu aku dengan jiwa muda aku yang malas(opss), aku telah dipaksa oleh kawan mak aku untuk buat hiasan dari rotan. So bawah ni aku letak gambar proses aku membuat bekas rotan tu.
...
...
...
...
...
... 
 so ni basic tapak bekas rotan aku. cikgu yang ajar aku ni comel and baik sangat :D

 tu dia dah ade rupe dahhh

Kecik jer, almaklumlah beginner :D

 mak aku yang gigih mengajar smocking....

mak aku tukar profession kejap sebab geram tengok bakul aku. lalala :p

woot woot~


Lama-lama feeling you all buat benda ni. Ralit giler! haha~


So, ni la rupa akhir dia. Memang aku suke sangat lah. sampai sekarang aku asyik tengok jer bekas rotan aku ni...ngehehe..ade sebelah aku ni..suke giler ni... (annoying) :D terasa macam ada bakat seni jer.hahahaha :D 

Hehe excited tak abis lagi. Tengok muka teruja saya ye semua :D

Walaupun bukan ke shopping complex untuk membeli belah atau karaoke di jamban, aku tetap pueh hati! sangat! bye!

p/s : Tadi ada booth mekap. Memang teringin lah nak try. Sekali tengok para mekap artist sume pakai eyeshadow galak you all.... seram aku, tros tak jadi nak try. haha. 
ha! macam ni lah!

2 comments: