Wednesday, February 16, 2011

Kedah kampung den

Balik kedah 3 hari dua malam. Lagi berselera nak cerita dari cerita pasal pegi Kelantan sebab... Kalau pegi Kelantan, kompem la korang pergi KB Mall, singgah Terengganu, makan keropok lekor dengan sata, pergi pantai. kan? kan? kan? So kite cerita pasal Kedah lah. 

Kedah sangat cantik, sawah terbentang luas, nun menghijau gunung ladang dan rimba, langit nan tinggi bertambah birunya... ah ternyanyi pulak. 
kah3.gambar takde motif tapi kne letak jugak. mata ori tuh, cuma kena suluh dengan matahari baru jadi. mehehe
Kedah rasanya lebih kurang Kelantan jugak.. makanan tak mahal.. barang dapur pun murah..harga ayam tak naik. jamban dekat luar. hahah celah kejap. Pastu kitorang datang aritupun dekat rumah mak cik aritu makan simple je. Ikan keli goreng makan dengan ulam, sambal belacan dan sambal telur. sedap sangat. Pastu minum air masak. tak de ais2 pun tapi tetap nikmat.. Pastu peluh setempayan. dah la Malaysia lately ni sangat hangat. takpe...syukur...syukur... 
Nasi dagang yang enak amat. ni makan masa dekat Kelantan aritu tapi takpe letak je lah kat sini. korang kisah ke? aku tak kisah.
Pekan Rabu pulak bersih dah tersusun, tak la semak mata memandang. Urusan jual beli pun mudah sebab loghrat utara senang nk belajar... lagipun bila dah ada darah2 utara, harus la semulajadi tahu kan? hah boleh pulak. Syok la shopping dekat pekan rabu walaupun tak beli ape2 pun kecuali dodol. hehehe. Mak je yang sempat shopping beli kelambu la, jubah la. itupun main sentap jer pastu bayar. shopping 15 minit jer T_T 

Dekat Kedah, aku jatuh cinta dekat baby comel dan bijak ni. Nama dia Nur Hawa Humairah. Diorang panggil Mera..Maira.. memang putih melepak pastu pipi pink. Adehh. Cantik T__T teringat member sorang kat Sydney name Humaira jugak. putih melepak gak. pipi pink gak. wuaaaa aku jeles. Aku ni senantiasa kuning. Hijau kadang-kadang. -___-  takpe nanti anak aku, aku bagi name Humaira ah. 
maira.. omeynye dia.. kuci kuci kuci
Dengan Pak Ngah dia.. aish tetunjuk bulu dada pulak. ngahaha. tu bukan bulu ah tapi ruam. Cian adik aku -___-
Biar jauh asal sentiasa dekat di hati. Ah sedihnya bila jauh dari kampung. Meleleh jugak air mata aku. huu. bye!

No comments:

Post a Comment